Jagttegn

Lær at blive jæger!

David Hansen
Tirsdage 19.00-21.00

Holdet varer fra sidst i august til slutningen af april.

Skødstrup skole, Lokalet under klubben (Indgang fra Grenåvej)
Rosenbakken 4, 8541 Skødstrup

Opstart 29/8 2023
Fra 14 år og 6 måneder til og med 18 år.
500 kr.
Holdet er lukket for tilmelding

Er du vild med Nak og Æd?

Uanset om du kender andre med jagttegn, eller det er helt nyt for dig, så vil vi lære dig alt, hvad du har brug for, for at kunne bestå jagtprøven. I løbet af kurset vil der være ture på skydebanen og ud i naturen.

Du vil lære hvad, der må jages, hvornår og hvordan. Du vil lære, hvad der skal til for, at dyrene trives, og hvilket ansvar vi har som jægere. Du vil lære at håndtere det nedlagte vildt, så det kan blive til mad. Og så vil du selvfølgelig lære at håndtere våbnet forsvarligt, så vi kan komme ud på sikker jagt.

Pris: 500 kr. inkl. 2 bøger

Når du er færdig med kurset, bestemmer du selv, om du vil gå op til jagttegnsprøven, hvilket koster 350 kr., som betales direkte til Miljøstyrelsen.

Vores dygtige underviser, David Hansen, er officiel udvikler af undervisningsmaterialet Fuglekort og appen JagtQuiz.

Vi holder teoriundervisning om tirsdagen på Skødstrup skole i lokalet under klubben.

Der vil også være ture til skydebanen, som aftales fra gang til gang, da det afhænger af skydebanens åbningstider, som skifter henover sæsonen.

OBS: Du skal minimum fylde 16 år i 2023 for at kunne komme til prøve og dermed endeligt få dit jagttegn.

Når man skal op til jagttegnsprøven betales et gebyr på ca. 350kr. af deltageren direkte til miljøstyrelsen, som står for prøven. Ønsker man ikke at gå op til prøven, betaler man altså ikke noget.

For at du kan komme op til jagtprøven, skal dine forældre give skriftlig tilladelse.

Weekendskydning:

Vi tager på skydebanen 3-4 gange henover året, hvilket normalt ligger lørdag formiddag, og du skal som minimum deltage 2 af gangene for at blive indstillet til prøven, men de fleste synes, det er så sjovt, at de tager med alle gangene.

David Hansen