Speedbåds- og duelighedsbevis

Sport, bevægelse og friluftsliv

Har du lyst til at tage kørekort til vandet? Så har du muligheden i Ungdomsskolen! Læs beskrivelsen længere nede på siden, inden du tilmelder dig. Hvis der er nok tilmeldinger, så starter holdet 30/11-2023

Kristine Møller Verner
Cecilie Madsen
Aarhus Internationale Sejlsportscenter
Torsdage kl. 16-18 på Aarhus Internationale Sejlsportscenter, Esther Aggebos Gade 80A, 8000 Aarhus C,
For alle unge.

Er du mellem 13 år (7. klasse) og 18 år, og kunne du tænke dig at tage et duelighedsbevis, som kan bruges til speedbåd og sejlbåd, så har ungdomsskolen et hold, hvor du kan lære alt om sejlads både i teori og på vandet, og hvor du kan slutte af med at tage et duelighedsbevis for fritidssejlere. Selve beviset kommer til at koste ca. 600 kr. – undervisningen er gratis. Med beviset i hånden er de store have åbne for dig, og du kan sætte kursen mod fjerne kyster. Beviset er først gyldigt, når man fylder 16 år, men man kan sagtens tage det før.

Indtil vandet bliver 10 grader er der teori på land. Der er meget teori, men vores to dygtige underviserer er mestre i at gøre det sjovt og levende. Men du skal være indstillet på, at der også vil være lektier. Her lærer du bla. om navigation, at stikke en kurs, at læse et søkort og om regler på vandet, så du kan sejle sikkert.

Når vandet bliver 10 grader, så kan vi komme på vandet. Det gør vi i Ungdomsskolens RIB-båd.

Kristine Møller Verner

Cecilie Madsen