Juniorrådgivning i samarbejde med Børns Vilkår

Samfund, Kultur, Medier og Trivsel

Onsdage kl. 16.30-18.30
BørneTelefonen i Aarhus (Carls Blochs gade 37, Aarhus C)
Planlagt opstart i løbet af uge 36-37 (efteråret 2024)
Fra 7.klasse til og med 17 år.

Har du lyst til at gøre en forskel for andre børn og unge? Som Juniorrådgiver er du en del af et fællesskab, hvor du svarer på breve fra Børn og unge helt anonymt!

Hvad er Juniorrådgivning?

Juniorrådgivning er en frivillig aktivitet på BørneTelefonen, hvor børn og unge besvarer breve og giver gode råd til jævnaldrende.

Hvordan er man Juniorrådgiver?

Når du er Juniorrådgiver besvarer du løbende breve inde på vores Juniorrådgiverside. Brevene handler fx kærlighed, venskab, familie. Du svarer breve når du har tid og lyst.

Det er forskelligt, hvor meget tid hver juniorrådgiver bruger på at svare på breve. De Juniorrådgivere, vi har, skriver ofte et rigtig fint svar på 15 minutter.

Juniorrådgiverne deltager i Juniorrådgiverklub.

Som Juniorrådgiver igennem Ungdomsskolen mødes du 9 gange i Juniorrådgiverklub. Her mødes vi og lærer hinanden at kende, besvarer breve og taler om ungdomsliv.

Hver gang mødes vi ved BørneTelefonen i Aarhus.