Japansk - begynder

Sprog, matematiske fag og boost

Er du vild med manga og anime? Eller kunne du bare godt tænke dig at lære et eksotisk, anderledes og fascinerende sprog? Så tilmeld dig Japansk holdet her!

Jacob Laust Høy
Tirsdage kl. 17.30-19.00.
Ungdomsskolehuset Rosenvang (Rosenvangs Allé 49)
Planlagt opstart i løbet af uge 36-37 (efteråret 2024)
Fra 7.klasse til og med 17 år.

Er du vild med manga, og kunne du godt tænke dig at forstå lidt af det de siger i dine favorit-anime? Eller kunne du bare godt tænke dig at lære et eksotisk, anderledes og fascinerende sprog, som tales af over 120 millioner mennesker? På japansk får du mulighed for at snuse til alle de fede ting, som Japan har at byde på!

Til japansk vil du blive introduceret til de japanske skrifttegn, hiragana og katakana. Og igennem spil og sjove opgaver vil du lære nogle grundlæggende fraser, så du vil kunne introducere dig selv på japansk. Vi kommer også til at dykke ned i den japanske kultur og de traditionelle japanske skikke. Vi laver måske endda nogle japanske madretter i køkkenet: tidligere har vi bl.a. lavet gyoza, okonomiyaki, takoyaki og dango! Og så ser vi på, hvad man kan opleve på en tur til Japan.

Så uanset om du er sprog-nørd, anime- eller jpop-fan, eller måske går op i klassisk japansk kultur, så er der noget for enhver Japan-elsker!

Jacob Laust Høy