Rap Akademiet Tilst

Musik, Dans og Teater

Rap Akademiet er et ungdomsskoletilbud i UngiAarhus, hvor unge mødes i et stærkt fællesskab om at producere musik og få erfaring i at gøre kreative idéer til konkrete projekter.

Tilst skole
Onsdag kl.15.00 -21.00
For alle unge.

Rap Akademiet er et ungdomsskoletilbud i UngiAarhus, hvor unge fra hele byen mødes i et stærkt fællesskab om at producere rapmusik og få erfaring i at gøre kreative idéer til konkrete projekter.

I processen indgår tekstskrivning som det bærende element i undervisningen, hvor deltagerne arbejder med rim, flow, udtryk og indhold.

Rap er er en del af hiphop-kulturen, og Rap Akademiet bygger på de samme værdier, som hiphop-kulturen oprindeligt udspringer af, nemlig at det skal være sjovt at deltage, og at der både er plads til at konkurrere indbyrdes og at bakke hinanden op i at blive endnu bedre til det, der interesserer én.