Spiludvikling med Unity

Sted: AKVA, Vestergårdsskolen
Tid: Onsdag kl. 16.00-18.30
Underviser: Mikkel Poulsen
Fra 12 år og 8 måneder til og med 18 år. Eller du skal gå på et af følgende klassetrin: 7. 8. 9. 10.
Holdet er fyldt.

Ledige pladser på venteliste

Er du interesseret i spiludvikling og ønsker du at lære at skabe dine egne spil fra bunden? Så er dette hold det perfekte valg for dig!

Du vil lære de grundlæggende færdigheder inden for spiludvikling og blive introduceret til Unity, som er en af de mest populære platforme til spiludvikling. Du vil komme til at arbejde med at designe og skabe dine helt egne spil, såsom platformspil, skydespil og puslespil.

Holdet er åbent for både begyndere og mere erfarne deltagere. Du vil lære at bruge Unity's værktøjer, skrive koder i C# og bruge forskellige ressourcer til at opbygge et spil fra bunden. Du vil også kunne få hjælp til at designe grafik og animationer, så du kan give dit spil sit eget unikke udseende.

Instruktøren Mikkel er en erfaren Unity-udvikler, som vil hjælpe dig i gang og guide dig gennem processen. Du vil også have mulighed for at arbejde sammen med andre deltagere i et kreativt og støttende miljø, og for at præsentere dit spil for resten af ​​gruppen, modtage feedback og få den fede oplevelse at se andre spille et spil, du har lavet.

Du kan medbringe din egen computer, hvis du gerne vil tage dit spil med hjem og nørkle videre på det der, eller du kan benytte computerne, vi har til rådighed.

Mikkel Jensby Poulsen