DialogLab - samtaler der sætter spor +18

Margrethe Vestergaard
Shaymaa Ahmad Najjar
Gellerup Højskole Gudrunsvej 82, 8220 Brabrnad

Opstart onsdag den 17/4 - og herefter hver onsdag indtil den 22/5 kl. 17.30-20.00

Derudover mødes vi også lørdag den 27/4 og lørdag en 18/5.
Fra 18 år til og med 25 år og 12 måneder.
Holdet er lukket for tilmelding

På DialogLab skal vi arbejde med hvordan vi mødes i dialog på tværs af tro og livssyn - og vi skal sammen fordybe os i samtaler der sætter spor.

Vi skal arbejde med tre overordnede temaer:

• Bliv klogere på dig selv og dit syn livet
  • Øvelse i at være i dialog med andre
  • Tro og livssyn i det danske samfund

På kurset vil du lære om dialog, men vi skal i høj grad også sætte os selv i spil og arbejde med dialog og kommunikation i praksis. Vi skal lave en række dialogøvelser med hinanden, vi får besøg af mennesker, som vil fortælle om deres tro og livssyn og vi skal også på besøg ud af huset. Erfaringer som bidrager til vores evne til at navigere i mangfoldighed og være i dialog, i privatlivet, i skolen og på arbejdspladsen.

Ved fuldførelse af forløbet får du et bevis med beskrivelse af indholdet, hvilket kan bruges i
fremtidig jobsøgning.

Vi er et lille hold, så vi når at lære hinanden godt at kende og etablerer et trygt fællesskab,
hvor vi kan dele tanker og overvejelser om livets store spørgsmål og det samfund vi er en
del af. Hver gang vi mødes spiser vi lækker aftensmad eller frokost sammen - det er gratis.

Undervisningen finder sted på Gellerup Højskole.

Derudover mødes vi også lørdag den 27/4 og lørdag en 18/5.

Kurset er lavet i samarbejde mellem Ungdomsskolen NEXT LEVEL 18-25, en del af UngiAarhus og Fredens Hus, et dialogcenter hvor vi tror på, at mangfoldighed er afgørende for et sammenhængende og demokratisk samfund. Alle uanset religiøs og kulturel baggrund er velkomne.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Margrethe på margrethe@fredenshus.org

Dina Hessellund Winther Hansen

Margrethe Vestergaard