DialogLab - samtaler der sætter spor NEXT LEVEL 18-25

Lise Vognstoft Vad
Gellerup Højskole Gudrunsvej 82, 8220 Brabrnad

Undervisningsgange:
Vi mødes 6 onsdage i løbet af september og oktober - og en enkelt lørdag.
Onsdag den 18/9
Onsdag den 25/9
Lørdag den 28/9 - kl. 10-15.
Onsdag den 2/10
Onsdag den 9/10
Onsdag den 23/10
Onsdag den 30/10
Fra 18 år til 25 år og 12 måneder.

På DialogLab skal vi arbejde med hvordan vi mødes i dialog på tværs af tro og livssyn - og vi skal sammen fordybe os i samtaler der sætter spor.

Vi skal arbejde med tre overordnede temaer:
● Bliv klogere på dig selv og dit syn på livet
● Øvelse i at være i dialog med andre
● Tro og livssyn i samfund - hvordan navigerer vi i mangfoldighed?

På kurset vil du lære om dialog, men vi skal i høj grad også sætte os selv i spil og arbejde med dialog og kommunikation i praksis. Vi skal lave en række dialogøvelser med hinanden, vi får besøg af mennesker, som vil fortælle om deres tro og livssyn og vi skal også på besøg ud af huset. Det giver os erfaringer som bidrager til vores evne til at navigere i
mangfoldighed og være i dialog, i privatlivet, i skolen og på arbejdspladsen. Ved fuldførelse af forløbet får du et bevis med beskrivelse af indholdet, hvilket kan bruges i fremtidig jobsøgning.

Vi prioriterer at være et lille hold, så vi kan lære hinanden godt at kende og etablere et trygt fællesskab, hvor vi kan dele tanker og overvejelser om livets store spørgsmål og det samfund vi er en del af. Hver gang vi mødes spiser vi lækker aftensmad eller frokost sammen - det er gratis.

Søg om at komme med på holdet:
Er du interesseret i at komme med på holdet? Lav en kort ansøgning hvor du fortæller lidt om dig selv om hvorfor du gerne vil deltage på holdet (maks en halv side).
Send ansøgningen til Minou Eyermann på Minou@fredenshus.org senest den 10/9.

Hvor og hvornår?
Undervisningen finder sted på Gellerup Højskole.
Undervisningsgange:
Vi mødes 6 onsdage i løbet af september og oktober kl. 17.30-20 - og en enkelt lørdag.
Onsdag den 18/9
Onsdag den 25/9
Lørdag den 28/9 - kl. 10-15.
Onsdag den 2/10
Onsdag den 9/10
Onsdag den 23/10
Onsdag den 30/10
Når vi mødes spiser vi aftensmad sammen.

Hvem er vi?
Kurset er lavet i samarbejde mellem Ungdomsskolen NEXT LEVEL 18-25, en del af UngiAarhus og Fredens Hus, et dialogcenter, hvor vi tror på, at mangfoldighed er afgørende for et sammenhængende og demokratisk samfund. Alle uanset religiøs og kulturel baggrund er velkomne.

Underviserne på forløbet er Minou Eyermann og Margrethe Vestergaard.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Margrethe på margrethe@fredenshus.org

Margrethe Vestergaard

Minou Juul Sharifpour Eyermann