Filmproduktion

IT, Programmering og Spil

Elsker du film, og drømmer du om at lære, hvordan man skaber en film fra start til slut? Så er vores ungdomsskolehold i filmproduktion lige noget for dig!

Sarah Marie Mogensen
Mandage kl. 16.30-18.30
Sted: Rundhøjskolen (lokale A4)
Planlagt opstart i løbet af uge 36-37 (efteråret 2024)
Du får en SMS inden holdet starter

På dette hold får du en unik mulighed for at dykke ned i filmens verden og lære alle de vigtige ting om at lave film. Vi skal arbejde med idéudvikling, manuskriptskrivning, instruktion, kamerateknikker, lyd, lys, scenografi, redigering og meget mere. Gennem sjove øvelser og samarbejde med dine holdkammerater vil du få en forståelse af, hvordan en film bliver til.

At lave film er nemlig meget mere end bare en instruktør med et kamera; det er teamwork, hvor alle har en vigtig rolle. Målet med dette hold er at lære hele processen af en filmproduktion og vise, hvordan vi alle skal arbejde sammen til sidst i forløbet for at lave en fælles kortfilm!

Min undervisningsmetode vil være, at I hver gang får små forskellige workshops i de forskellige roller, der indgår i at lave en film. Her vil I lære om alle de forskellige funktioner i filmproduktionen. I stedet for at lade dem arbejde i små grupper på separate projekter, vil vi fokusere på at producere én samlet kortfilm. Dette giver en realistisk oplevelse af filmproduktionens virkelighed og understreger nødvendigheden af teamwork, samtidig med at I får mulighed for at prøve forskellige roller.

Mvh Sarah

Sarah Marie Mogensen