Fanfiction (Online)

Online undervisning

Her kan du få gode redskaber til at skrive og være med i et socialt forfatterfællesskab. Du bliver undervist af en udgivet forfatter.

Onsdage kl. 16.00-17.30
Opstart i uge 40 (efteråret 2024)
Forløbet varer fra d. 2/10 - 18/12-24
Du får tilsendt et link til undervisningen inden opstart.

Underviser: Calisa

OBS. Ved tilmelding til dette online hold giver du automatisk tilladelse til, at vi sender relevante oplysninger til den afviklende ungdomsskole. Det er nemlig et landsdækkende hold.
Fra 7. klasse til og med 17 år.

Fanfiction er den sociale form for forfatterskab. Du får brugbare redskaber til, hvordan man kan skrive bedre gennem skriveøvelser, analyse og feedback. Det er et forfatterhold, som har fokus på fanfictionverdenens skøre og populære troper og arketyper, men som også kommer ind på de helt basale elementer til at sammensætte gode historier.

Din underviser hedder Calisa, og hun har kørt et Fanfiction-hold i Høje-Taastrup ungdomsskole, hvor de hver anden uge mødtes online og hver anden uge fysisk. "Fanfictionholdet er et comfort place hvor vi støtter hinanden og accepterer hinandens fandoms, samtidig med at vi bliver motiveret til at skrive!" - Leo, fanfiction-elev.

Udover at undervise i skrivning på diverse ungdomsskoler og kulturhuse, er Calisa også selv en udgivet forfatter og professionel storyteller.