Erasmus+ rejsehold

Rejser og ture

Før tilmelding bedes du læse beskrivelsen af turen, som du finder længere nede på denne side. Du vil modtage en SMS efter tilmelding med endelig bekræftelse på, om du har fået en plads på holdet eller på holdets venteliste. Der er kun 20 pladser på dette hold

Udvekslingen: Uge 27 2025
Obligatoriske samlinger ved klubben Engdal (Engdalsvej 29, 8220 Brabrand):
Mandag d. 23. september kl.19-20 (dette møde er også for forældre)
Mandag d. 30. september kl.16-18
Mandag d. 21. oktober kl.16-18
Mandag d. 18. november kl.16-18
For 8. klasse
Pris
Ungeudvekslingen bliver finansieret af Erasmus+, som er EU’s ungeudvekslingsfond og turen koster derfor kun 400 kr. Derudover vil der komme egenbetaling til mad på rejsedage + lommepenge.
Antal ledige pladser
Der er 17 pladser tilbage.

I har nu mulighed for at deltage i et projektforløb, som munder ud i en ungeudveksling et sted i Europa.
Ved at deltage i en ungeudveksling opnår unge et styrket selvværd, øget mestring af sociale relationer, styrkede fremmedsprogsfærdigheder og adgang til en international dimension.
Udvekslingen skal vi planlægge i fællesskab. Inden udvekslingen holder vi derfor 10-12 samlinger. Til disse samlinger skal vi planlægge alt – og I skal være med hele vejen:

• Vi skal finde nogle partnere, der gerne vil lave en udveksling med os.
  • Vi skal planlægge, hvilket tema vi vil arbejde med på udvekslingen.
  • Vi skal lave et program for udvekslingen.
  • Vi skal forberede de workshops, som vi skal lave på udvekslingen.
  • Vi skal have styr på alle de praktiske ting og få budgettet til at række.

Ungeudvekslingen skal ikke ses som en ferie – vi kommer til at have et langt program hver dag og der en forventning om, at alle deltagere tager aktiv del i hele programmet. Når det er sagt, så bliver det selvfølgelig også en tur, hvor vi skal hygge os helt vildt, grine, få nye venner, prøve noget nyt mad og overskride vores grænser.
Udvekslingen vil komme til at foregå den første uge af skolernes sommerferie (omkring uge 27 i 2025). Samlingerne forud for turen er obligatoriske og de første 4 ligger på følgende datoer:

• Mandag d. 23. september kl.19-20 (dette møde er også for forældre)
  • Mandag d. 30. september kl.16.30-18.30
  • Mandag d. 21. oktober kl.16.30-18.30
  • Mandag d. 18. november kl.16.30-18.30

Alle samlinger afholdes ved Klubben Engdal, Engdalsvej 29, 8220 Brabrand

Her kan du se mere om, hvad Erasmus+ er for en størrelse: